reklama

Pastiersky list prekonáva normalizačných komunistov

Dnešok som nestrávil v kostole. Bol som si doobeda zaplávať, poobede ma čaká literárny klub a neskôr filmový večer medzi dobromyseľnými ľuďmi. Napriek tomu, sa mi pri obede dostal do rúk pastiersky list, ktorý dnes v kostoloch pravdepodobne odznel z úst kňazov platených zo všeobecných daní po celom Slovensku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (254)

Musel som sa poštípať, či sa mi to nesníva.

Ak ste tiež dnes neboli v kostole, tu je v plnom znení, aby ste vedeli, o čom hovorím:

http://kbs.sk/obsah/sekcia/h/dokumenty-a-vyhlasenia/p/pastierske-listy-konferencie-biskupov-slovenska/c/pastiersky-list-na-prvu-adventnu-nedelu-2013

Myslím, že týmto literárnym dielom tvorca pastierskeho listu schová normalizačných komunistov a ich rétoriku hravo do kapsy.

Miesto toho, aby KBS usilovne pracovala v hľadaní nástrojov na pozitívnu podporu rodiny, svoje miesto našli inde. Podobne ako v histórii Hitler či komunisti v ľudoch zasievajú pocit fiktívneho ohrozenia a sami seba pasujú do role ich ochrancu. Komunisti držali ľudí v chudobe a neslobode, ale hlavne že "chránili mier" a ľudí pred imperialistami. Veď kto by už chcel byť vtedy proti mieru alebo dnes proti rodine. Každý ju podporujeme, či sme homosexuálnej alebo heterosexuálnej orientácie. Hitler vo svojej dobe tiež "prišiel" rýchlo na to, kto je za zlou situáciou Nemcov. Podobne aj KBS rýchlo prišla na to, prečo rodina upadá a čo ju "ohrozuje". Registrované partnerstvá partnerov rovnakého pohlavia!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je pre mňa šokom, že KBS si osvojuje túto pracovnú metódu. O to viac, že je deň pokoja, prvá adventná nedeľa, a o to viac, že veriaci ľudia k nej pristupujú ako k autorite sprostredkujúcu ich vieru.

Naozaj by som nechcel byť napríklad v koži veriacich manželov muža a ženy, ktorí doma najlepšie ako vedia vychovávajú potomka homosexuálnej orientácie tak ako iní rodičia ľaváka alebo iní dvojičky, ak boli dnes ako každú nedeľu v kostole a vypočuli si zmienený pastiersky list. Je otázka, či napríklad túto konkrétnu tradičnú rodinu chce KBS ochraňovať alebo rozbiť?

Miesto lásky šíria strach. Miesto nádeje zúfalstvo. Miesto pokoja nevraživosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bože, prosím, odpusť im, lebo nevedia čo činia.

Stanislav Fořt

Stanislav Fořt

Bloger 
  • Počet článkov:  93
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Mám rád slobodu, je to moja životná filozofia a môj životný kompas. Som pozorovateľ sveta. Fascinujú ma neviditeľné veci, ktoré hýbu dušou človeka. Zaujímam sa o happyológiu a dlhovekosť. Som couchsurfer. Obohacujú ma stretnutia. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu