Povedať, že nemám na lístok, tak si vezmem službu bez platenia, nie je u mňa frajerina ale výhovorka. Je to to isté, ako by im ich zamestávateľ po odpracovanom mesiaci nedal výplatu s odôvodnením, že peniaze určené na výplaty minul na niečo iné a že ich najímal už s vedomím, že im nezaplatí. Asi by sa im to (celkom oprávnene) nepáčilo.
Môžu minimálne mimo zimných mesiacov vytiahnuť bicykel alebo nahradiť časť jázd na kratšiu vzdialenosť pešou prechádzkou, prípadne môžu škrtnúť nejakú položku z výdavkovej časti rozpočtu, napríklad 7 krabičiek cigariet mesačne.
Frajerina by možno bolo riešenie ako v Martine. Tam vytvorili dlhoročne monopolnej MHD spontánne na najfrekventovanejšej trase konkurenciu v podobe martinskej strely, ktorá jazdí ako kyvadlovka. Cez celý Martin až na železničnú stanicu do Vrútok vás odvezie za 50 centov aj s batožinou s možnosťou vystúpiť na trase, kde si poviete.
Vrátim sa späť k bratislavskej MHD. Celoročná električenka uhradená bratislavskou mestskou kartou ma stála pred pár dňami 225 eur - t.j. 18,75 na mesiac.
Práve dnes som si na pošte prevzal výmer na daň z nehnuteľnosti na 67 éčok. Aj z jej výnosu sa dotuje strata MHD. Čím viac je neplatičov, tým vačší je tlak na zvyšovanie cien/nezvyšovanie platov jej zamestnancov , alebo na požiadavku na mesto o vyššiu dotáciu hradenú z daní. Nie je to o tom, že čierny pasažier vs. dopravný podnik ale čierny pasažier vs. platiaci cestujúci a dane platiaci občania Bratislavy.