reklama

Brexit; protest hlasy; Marián K; ja nič, ja muzikant.

Tento blog je o paralele. Zodpovednosti za vlastné rozhodnutie. Zodpovednosti anonymného voliča – Jozefa Maka, človeka milión.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Po brexite, akoby bolo cítiť, ľahké vytriezvenie. Určité prázdno pod nohami. Ako som to vlastne volil? Čo to vlastne pre mňa naozaj znamená? Je toto to, čo som naozaj chcel? Snáď som niekomu, a hlavne im, neposlúžil ako užitočný idiot?

Anonymita davu a hlasovania má svoje kúzlo. Vidno to aj na internetových diskusiách, kde sa dá pod pseudonymom vyventilovať akákoľvek krivda, uľaviť si, niekomu dobre podkúriť, povedať na plnú onú, čo si naozaj myslím, a s prehľadom poslať niekoho do niekam ....

Aj niektorí voliči, nielen britskí, a nielen v referende sa nechávajú unášať pocitom, ukázať niekomu prostredník, uľaviť si. Niekomu to skomplikovať. Susedovi. Domácej vláde. Alebo hentým papalášom v Bruseli. Dať o sebe vedieť ale tak, aby oni nevedeli o mne. Proste nech sa zapotia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Oni.

Keď sa ukáže, že voľby predsa len niečo zmenili, tak zrazu prichádza akási divná pachuť, či ľahká panika. Snáď nebude medzi Škótskom a Anglickom nakoniec o chvíľu vonkajšia hranica EÚ? Ukázalo sa, že premiér bez problémov rezignoval a on problém so svojou existenciou mať nebude. Víťazná strana sa nechytá na dotiahnutie referendového úspechu do realizácie započatej vízie. Brusel neprosí, ostaňte, rozmyslite si to. Naopak. Vyjednané výnimky sa týmto rušia. Chceme rýchly rozchod. Už nám nič nestojí v ceste k spojeným štátom európskym pod našou vládou, finančné centrum presťahujeme z Londýna do Frankfurtu a z UK si spravíme exemplárny príklad, čo sa môže stať tomu, kto by mal podobné chute v budúcnosti. Niečo tu nesedí. Koho som svojim emotívnym protest hlasom alebo sedením doma vlastne vytrestal? Snáď nie samého seba. Oklamali ma? Zase? Mňa obeť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Oni.

Nehovorím, či brexit je pre obyčajného Brita dobrý alebo zlý. Len o tom, aké očakávania a motivácie kto do svojho rozhodnutia vkladal, do akej miery sa tieto očakávania naplnia a čo nezamýšľané ale reálne ovplyvňujúce každodenný život toho ktorého voliča sa k tomu pridruží. A teda či išlo o rozhodnutie, volím toto, toto získam, toto stratím, tak mi to vyhovuje, som si toho vedomý a nech som sa rozhodol tak alebo onak, alebo som sa rozhodol sedieť doma, svoje rozhodnutie neľutujem.

Je to ako tehotenský test. To, čo mu predchádzalo a čo môže prísť za ním.

Je to ako objednať si niečo z teleshopingu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je to ako voliť Mariána, a ak by to dotiahol na premiéra, prečo nie. Je to ako voliť Rada s Vojtechom, ktorí ak to dajú s Róbertami dokopy, OK. Viem s tým žiť, som spokojný. Nik ma neoklamal. Nie som obeť. Moje rozhodnutie mám zdôvodnené. Viem, že sa to mohlo stať. A pre prípad, že sa tak stane, nie som ani zaskočený, ani nechcem opakovať voľbu. Ani svoje rozhodnutie neľutujem.

Stanislav Fořt

Stanislav Fořt

Bloger 
  • Počet článkov:  93
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Mám rád slobodu, je to moja životná filozofia a môj životný kompas. Som pozorovateľ sveta. Fascinujú ma neviditeľné veci, ktoré hýbu dušou človeka. Zaujímam sa o happyológiu a dlhovekosť. Som couchsurfer. Obohacujú ma stretnutia. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu