reklama

Preniesť sa ponad seba a zažiť kus večnosti

S Leonom som sa zoznámil minulé leto. Stal sa môj priateľ. Je vcelku úspešný nemecký desaťbojár. Pozval ma na svoj posledný pretek a umožnil mi nahliadnuť do jeho duše. Aké to je, keď po rokoch driny vrcholový športovec opúšťa to, pre čo roky žil a posúva sa do ďalšej, celkom inej životnej etapy? Pri jednej desaťbojárskej disciplíne (skok do výšky) som sa tak trochu zamyslel aj ja ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Zachytil som atmosféru tej chvíle mojim fotoaparátom. Ten sa už zdal stratený, ale po vyše mesiaci a pol mi ho slovenská pošta z Nemecka predsa len doručila. Dnes som si ho vyzdvihol funkčný, a tak som z neho vydoloval aj tento záber.

Na ňom Leon (v poslednom možnom 3.pokuse) prekonáva vlastnú výšku. Doteraz neviem ako je to presne fyzikálne možné preskočiť do výšky sám seba (zvlášť keď sa postavíš k tej tyči a pozrieš hore), ale možné to je. Je v tom mnoho symboliky, keď sa dokážeš preniesť ponad seba, latka ostane pevne na svojom mieste a ty sa ocitneš za ňou s pocitom, že na chvíľu zastal čas...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Krátko po tomto preteku sme obaja opustili náš rodný kontinent Európu. Leon sa ocitol v Číne a ja v Amerike. Prekonávanie dlhej vzdialenosti (celkom 13 časových pasiem) povzbudzuje dvoch priateľov k zamysleniu nad životom. Leon sa ma spýtal:

Čo považuješ za limitujúci faktor svojho života?

Poďakovanie za otázku a svoju odpoveď som mu zaslal. Čo by si mu na ňu odpovedali ty? ... a ja idem zatiaľ vybrať z práčky trička zbavené morskej soli a prekonávať do postele časový posun :)

Stanislav Fořt

Stanislav Fořt

Bloger 
  • Počet článkov:  93
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Mám rád slobodu, je to moja životná filozofia a môj životný kompas. Som pozorovateľ sveta. Fascinujú ma neviditeľné veci, ktoré hýbu dušou človeka. Zaujímam sa o happyológiu a dlhovekosť. Som couchsurfer. Obohacujú ma stretnutia. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu