reklama

Laska pre zaciatocnikov aj pokrocilych

Zdielam s vami valentinsky vyber citacii o laske z knihy "Domov na konci sveta" od M. Cunninghama, ktoru som prave docital.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Mladost a laska

„ Akosi nejasne sme obaja dufali, ze sa raz zamilujeme , ale privelmi nas to netrapilo, lebo sme sa nazdavali, ze mame more casu. Laska sa nam videla difinitivna a nudna – ved prave laska znicila nasich rodicov“ .... „ Dufali sme, ze najdeme iny typ lasky, lasku, ktora by vedela o nasej ludskej krehkosti a vedela nam ju odpustit, ale zaroven by nezmensila nase vznesene predstavy o sebe. Zdalo sa nam, ze je to mozne. Ze ak sa neunahlime a nebudeme zurivo chniapat po vsetkom naokolo, ak nepodlahneme panike, mozno sa zjavi laska, ktora bude vyzvou i ochranou. Ak sa dal taky clovek predstavit, musel aj existovat. Ale dovtedy sme sa oddavali sexu.“ ... „ Tym sme zaplatili za to, ze sme sa spolu najprv vyspali a až potom zoznamovali – nasej dovernosti chybalo poznanie ci naklonnost."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kradne laska priatelov?

„ Zazdalo sa mi, ze pod jej priatelskou chtivostou rozoznavam strach , ze ju opustim, ze zmiznem v laske“

Prinasa laska sebapoznanie?

„ Pri tom tanci sme mohli pokojne byt bratom a sestrou, ktori si nacvicuju pohyby pre buduce lasky, ale zaroven citia vzajomnu pritazlivost, pritazlivost aj vycitky svedomia a mierny zarmutok nad beznadejnostou tohto obycajneho, no predsa len vyznamom nabiteho a mierne nebezpecneho kontaktu.“

Laska bez sexu, sex bez lasky

„ Moj druhy polomilenec sa volal Erich. Stykali sme sa sexualne, hoci vo mne nevyvolaval ten smutny a povznasajuci bodavy pocit, ktory v kombinacii s tuzbou vytvara lasku. Pri Erichovi som nestracal hlavu. Ak mam byt uprimny, po odchode z Clevelandu som nemiloval ziadneho muza, s ktorym som spal – ani som sa k tomuto pocitu nepriblizil, hoci som spoznal desiatky tiel vo vsetkych naladach a stavoch.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„ Je to pravda? Opýtal som sa jej. To o mne a Bobbym? Áno. Tusim to prave oficialne oznamujeme. Bobby si vzal z podnosu pohar a zdvihol ho. Tak na rodinu, povedal. Ale no tak, Bobby, pokarhala ho Clare. Preboha. My spolu len spime. "

„ Medzi nami sa odohral sex, hoci sme sa sexu nevenovali – priamo sme nic nevykonali. Bol to milsi bratskejsi typ milovania. Bola v tom oddana starostlivost o pohodlie toho druheho a hlboka doverna spriaznenost s nasimi nedokonalymi telami.“

„ Jonatan a ja sme zartovali o rodicovstve – bol to nas sposob flirtovania. Vzdy sme mali nejaky plan. Tak sme si uvolnovali emocionalnu staticku elektrinu, ktora by sa inak bola medzi nami nahromadila. Je cudne, ked su dvaja ludia do seba zamilovani bez moznosti sexu. Coskoro zacnu planovat vylety a debatovat o vynosnom podnikani, skriepia sa o farbach v dome, ktory spolu nikdy nebudu vlastnit. Diskutuju o menach pre dieta, ktore nikdy nepocnu.“ ... „ ako dospela zena som sa zamilovala do Jonathanovej inteligencie a humoru a asi aj do jeho neskodnosti. Nebol frigidny ani nebezpecny.... nehrozilo nam zlyhanie prostrednictvi sexu.“ ...„Ach Jonathan. Preco len nie si hetero?“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mozeme milovat viacerych naraz?

„ Myslel som, ze mozem zostat bez zavazkov a lubit mnohych roznych ludi.“

„ Mala styridsat rokov, bola tehotna a zamilovana do dvoch muzov naraz. Myslim, ze nezvladala zniest prave blaznovstvo svojho zivota. Tak ako mnohi z nas, aj ona vyrastla v ocakavani, ze laska dava cloveku dostojnost a smer.“

Laska pre pokrocilych a pararely

„ Som ako delegatka na dovolenke pre jedneho.“

„ Jej najblizsim geografickym pribuznym bol ladovec – rovnako ako ladovec, aj ona mohla nepoucenych zviest k tomu, aby si jej pomalost splietli s nehybnostou. My, co sme tu zili, sme ju milovali pre jej jednoduchost a cistotu, pre jej kazdodenny naznak vecnosti. Zalesnena krajina sa nam zdala preplnena a zaroven efemerna, mila, ale prilis mlada a vystavena nepredvidatelnym znakom osudu“ ...“ Nie je nahoda, ze sa sem (do puste) casto vracaju stari ludia“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„ Niekedy uvazujem, ze opustim Neda. Niekedy si hovorim, ze to jednoducho oznamim a poberiem sa prec ako sedemnastrocne dieta. Ale v skutocnosti si to neviem predstavit. Jednym z objavov mojho ranneho stredneho veku je to, ze mi na nom az do spiku kosti zalezi. Vyvolava vo mne neznost, ba i lutost. Keby bol uspesnejsi, azda by som to dokazala.“

Laska navzdy nevypovedana

„ Najpozoruhodnejsia je pre nich stalost.... ja som si stale este na to zvykal.... cely cas, ked bol nazive som o nom uvazoval v tom zmysle, ze nas vzajomny pohlad na toho druheho sa moze stale zmenit. Teraz sme sa uz nemohli zrevidovat. Tu moznost si vzal so sebou do ohna v krematoriu."

Prijemny valentinsky vecer, priatelia

Stanislav Fořt

Stanislav Fořt

Bloger 
  • Počet článkov:  93
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Mám rád slobodu, je to moja životná filozofia a môj životný kompas. Som pozorovateľ sveta. Fascinujú ma neviditeľné veci, ktoré hýbu dušou človeka. Zaujímam sa o happyológiu a dlhovekosť. Som couchsurfer. Obohacujú ma stretnutia. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu