Je jazdenie na čierno sympatická frajerina?

Autor: Stanislav Fořt | 17.5.2012 o 15:35 | Karma článku: 12,41 | Prečítané:  2127x

Médiami prebehla informácia o organizovanom jazdení na čierno v bratislavskej MHD. Asi budem v menšine, ale toto počínanie neschvaľujem.

Povedať, že nemám na lístok, tak si vezmem službu bez platenia, nie je u mňa frajerina ale výhovorka. Je to to isté, ako by im ich zamestávateľ po odpracovanom mesiaci nedal výplatu s odôvodnením, že peniaze určené na výplaty minul na niečo iné a že ich najímal už s vedomím, že im nezaplatí. Asi by sa im to (celkom oprávnene) nepáčilo.


Môžu minimálne mimo zimných mesiacov vytiahnuť bicykel alebo nahradiť časť jázd na kratšiu vzdialenosť pešou prechádzkou, prípadne môžu škrtnúť nejakú položku z výdavkovej časti rozpočtu, napríklad 7 krabičiek cigariet mesačne.

Frajerina by možno bolo riešenie ako v Martine. Tam vytvorili dlhoročne monopolnej MHD spontánne na najfrekventovanejšej trase konkurenciu v podobe martinskej strely, ktorá jazdí ako kyvadlovka. Cez celý Martin až na železničnú stanicu do Vrútok vás odvezie za 50 centov aj s batožinou s možnosťou vystúpiť na trase, kde si poviete.

Vrátim sa späť k bratislavskej MHD. Celoročná električenka uhradená bratislavskou mestskou kartou ma stála pred pár dňami 225 eur - t.j. 18,75 na mesiac.

Práve dnes som si na pošte prevzal výmer na daň z nehnuteľnosti na 67 éčok. Aj z jej výnosu sa dotuje strata MHD. Čím viac je neplatičov, tým vačší je tlak na zvyšovanie cien/nezvyšovanie platov jej zamestnancov , alebo na požiadavku na mesto o vyššiu dotáciu hradenú z daní. Nie je to o tom, že čierny pasažier vs. dopravný podnik ale čierny pasažier vs. platiaci cestujúci a dane platiaci občania Bratislavy.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Útok pri istanbulskom štadióne neprežilo 38 ľudí

K útoku sa nikto neprihlásil, stopy majú ukazovať na Kurdskú robotnícku stranu.

PLUS

Na trhu platí: Zmanipuluj, čo môžeš a urvi, čo sa dá

Marketing je vojna vedená mierovými prostriedkami.

KULTÚRA

Vybrali sa na nebezpečnú púť za úžasným jedlom

Niekoľko rokov vchádzali do arabských kuchýň, kde sa dozviete aj to, čo nechcete.


Už ste čítali?