reklama

Som sklamaný: bezdôvodné násilie a strach malo dnes navrch

Aj ja som sa zúčastnil na prvej gay pride v poslednej krajine Európy, kde sa ešte nekonala.Ak si chce človek urobiť názor niet nad osobnú neskreslenú autentickú životnú skúsenosť. Nechcel som tam ísť sám, tak som volal niekoľko mojich priateľov a známych. Postupne svoju účast všetci odvolali. Mali obavy. Už ten strach ma zamrzel. Strach z vykonania ústavou garantovaného práva zhromaždovania v slobodnej spoločnosti? Bohužial, ten strach sa ukázal ako plne odôvodnený.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (154)

Už pred konaním pride som si mal možnosť prečítať rôzne názory na diskusiách. Anonymita poskytla priestor pre úprimnosť.

Včera som napísal blog:
http://aktualne.centrum.sk/nazory/clanek.phtml?id=1208422

V ňom som ešte pred pride zhrnul svoje pocity a vyjadril nádej. Nádej v to, že Slovensko aspoň vo svojom hlavnom meste prejde testom schopnosti dialógu a tolerancie. Odlišnosť názorov je v zdravej spoločnosti prirodzená. Bezdôvodné násilie nie.

A práve toho som bol dnes svedkom.Verbálne aj fyzické primitívne násilie.Náhodne okoloidúci boli napadnutí priamo pred zrakmi polície. Spôsobené zranenia si vyžiadali ošetrenie privolanej záchranky. Polícia tolerovala neohlásené zhromaždenie prívržencov Ľudovej strany Naše Slovensko vyhrážajúce sa účastníkom toho povoleného. Nezabránila tomu, aby sa prehodil medzi účastníkov zhromaždenia za účastí europoslancov a diplomatov slzotvorný granát a kamene.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Gay pride sa niesla v pokojnej atmosfére v slušnom duchu bez provokácii a bez akýchkoľvek dôvodov kohokoľvek na verejné pohoršenie, z ktorých bola pride vopred obviňovaná. Hudba striedala vystúpenia rečníkov, prekladané do angličtiny a vystúpenie mažoretiek. To ostro kontrastovalo s tým, čo sa dialo pred policajnými kordónami ťažkoodencov. Boli to dva odlišné svety na malej ploche námestia. Nakoniec polícia kapitulovala. Dokázala síce ako-tak oddeliť priebeh zhromaždenia od násilníkov, ale nedokázala usporiadateľom zagarantovať bezpečnosť v prípade, že sa rozhodnú vykonať plánovaný, ohlásený a povolený pochod ulicami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sloboda prehrala.
To mi je najviac ľúto.
Napriek tomu ďakujem tým, ktorých nepremohol strach a prišli. Tiež ďakujem všetkým bez ohľadu na sexuálnu orientáciu čo tam neboli, ale pošliapavanie slobody násilím ich nenecháva ľahostanými.

Raz chcem byť hrdý na to, že žijem v spoločnosti založenej na princípe slobody. Slobody, z ktorej sa všetci tešia, ktorú si všetci vážia, z ktorej všetci benefitujú a ktorú majú ľudia potrebu chrániť. Po dnešku viem, že do cieľa je ešte ďaleká cesta vyžadujúca veľa trpezlivosti a úsilia.
Jednoduché "ži a nechaj žiť" je nateraz len hudbou budúcnosti.

Stanislav Fořt

Stanislav Fořt

Bloger 
  • Počet článkov:  93
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Mám rád slobodu, je to moja životná filozofia a môj životný kompas. Som pozorovateľ sveta. Fascinujú ma neviditeľné veci, ktoré hýbu dušou človeka. Zaujímam sa o happyológiu a dlhovekosť. Som couchsurfer. Obohacujú ma stretnutia. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu